חברת דודי שמש במודיעין

מאות אלפי מערכות המים החמים של גד אור אנרגיות הפועלות שנים רבות בישראל במלוא העוצמה מדברות על האמון הרב שלמד הציבור במוצרי החברה. מאז תחילת שנות התשעים כל בניין מגורים חדש בישראל נדרש להתקין חימום מים סולאריים. משרד התשתיות הישראלי מעריך כי פאנלים סולאריים ודודי שמש במודיעין לחימום מים מכסים 4% מצרכי האנרגיה במדינה. על פי מחקר של התאחדות התעשייה הסולרית והתרמית האירופית, לישראל יש כיום רשת ענפה של מפעלים סולאריים המספקים 8% מהאנרגיה שלה. מאז תחילת שנות התשעים, כמעט כל בנייני המגורים החדשים נדרשו על ידי ממשלת ישראל להתקין מערכות חימום מים סולאריות. משרד התשתיות הלאומיות מעריך כי פאנלים סולאריים מספקים 4% מצרכי האנרגיה של המדינות.

כיום מערכות חימום מים תרמיות סולאריות הן חלק רגיל בכל בית ישראלי יותר מ -90% ממשקי הבית הישראלים משתמשים באנרגיה תרמית סולארית לחימום מים, ומבנים רבים מופעלים על ידי אנרגיה סולארית. בדומה לקפריסין, ישראל משתמשת במים סולאריים חמים מאז שנות השמונים, ולמעלה מ -90% ממשקי הבית יש מערכת כזו.

על פי דו"ח CSI-T, חימום מים סולאריים הוא אחת הדרכים הקלות ביותר להשתמש באנרגיה מתחדשת ולהפחית את עלויות האנרגיה למשקי בית עם אקלים מתון וחשבונות חשמל נמוכים.

התקנת דודי שמש במודיעין

ההשפעה והקידום של כלים לפיתוח שוק דודי השמש מורגשים במיוחד באוסטרליה שם הונהגה בשנת 2000 מדיניות ליצירת תעודות אנרגיה מתחדשות מסחריות (REC) הקשורות למערכות SWH. באיחוד האירופי, פיתוח מערכות SWH במדינות החברות נכלל ב"תכניות הפעולה הלאומיות של אנרגיה מתחדשת "של האיחוד האירופי, ורוב מדינות האיחוד האירופי כבר הציבו לעצמן יעדים לחימום סולארי עד 2020.

יותר ממחצית עלויות המים החמים נקבעים באנרגיה סולארית המושפעת מהתקנת דודי שמש במודיעין ואינם עולים עם מחירי החשמל, הגז הטבעי ושמן החימום. אנרגיה סולארית אינה מחייבת מס על השימוש בגז טבעי לחימום מים, ולכן אנו מפחיתים את הביקוש והמחיר של גז טבעי.

מיכלי מים חמים קונבנציונאליים מספקים גיבוי כחלק מחבילת מערכת השמש. מערכת אספנות ואחסון משולבת מאחסן מים חמים בנוסף לחום השמש והיא ארוזה כגיבוי תנור מים ללא מיכל לפי דרישה.

מחממי בריכת דודי השמש במודיעין משתמשים באספני צלחות שטוחות ללא זיגוג חסרות כיסוי או דיור. קולטי תרמי סולאריים מקובעים לקיר הגג ופונים לשמש, ונוזל חום נשאב למערכת הפעילה ומונע באמצעות הסעה למערכת הפסיבית.

עיצוב האספן לחימום מים סולאריים נועד לחמם כמות קטנה של מים (40-80 ליטרים) בבית לטמפרטורה גבוהה המתאימה לרחצה כביסה ושטיפת כלים. בנוסף, תצורת התרמוסיפון [3] המוצגת בתרשים המעגלים מכניסה את הלחץ מהתרמופון לקולט השמש ומתפנה את הצינורות למערכת צינורות החום.
למידע מורחב אודות חברת דודי שמש במודיעין יש לבדוק כאן: orenergy.co.il

האם כדאי לתקן דוד שמש תקול?

במרבית המקרים כדאי לתקן דוד שמש תקול אם עלות התיקון אינה עולה על 40% מסך רכישת דוד שמש חדש. יישום המים החמים משתמש בצלחת או בצינור הנקרא אספן שמש, אשר סופג את האנרגיה מקרני השמש ומשתמש בה לחימום המים המסתובבים בפנים. המים הקרים זורמים דרך אספן השמש, שמחמם את המים כך שניתן לשלוח אותם לקומקום גיבוי רגיל כדי לחמם אותו. המערכת מזהה את תנאי ההקפאה בגרסה המשמשת למים עירוניים, כשם ששסתום יציאה משמש לשחרור מעין שסתום נגד הקפאה המכוון את המים המחוממים מהמיכל לאספן.

כאשר לוחצים על מערכת התרמוסיפון באספקת המים העירונית המים הקרים מתיישבים בתחתית הקולט הסולרי במקום בו הוא מחומם עד שהוא עולה למעלה הקולט ואז נכנס למיכל המים החמים. ברז המים החמים נפתח והמים שחוממו מראש מהפאנלים הסולאריים מוזנים למיכל אחסון לחימום סופי של הבית.

השימוש באנרגיה סולארית עם גד אור אנרגיות בישראל בכלל ובמודיעין בפרט החל בשנות החמישים עם פיתוח דודי שמש של לוי ישאר לטיפול במחסור באנרגיה במדינה אחת מתחנות הכוח הראשונות בעולם לייצר חשמל מכוח סולארי השתמשה בטכנולוגיה המכונה בריכה סולארית, קולט שמש גדול עם מערכת אחסון חום משולבת לאנרגיה תרמית.

מחסור בדלק מאפשר תיקון דודי שמש במודיעין מנע מישראל לחמם מים בין השעות 10 ל- 12 במהלך תקופת צנע בישראל בשנות החמישים. וככל שהמצב החמיר הציע המהנדס לוי ישר לבנות גנרטור חשמלי כך שניתן יהיה להפוך את כל הבתים לדודי שמש. במהלך משבר הנפט של 1970 הארי צבי תבור, אבי תעשיית השמש הישראלית, פיתח אב טיפוס של דוד שמש המשמש כיום ב 30-40% ממשקי הבית בישראל. במהלך מחסור בדלק בישראל בשנות החמישים, כשהממשלה אסרה מים חמים משעה 10 בבוקר עד 6 אחר הצהריים והמצב החמיר, הנדסה לוי ישרס הציעה לבנות גנרטורים חשמליים נוספים כך שכל בית יוכל לעבור לדוד שמש.

החלוץ והחדשן הישראלי לוי ישאר שהרעיון של אנרגיה סולארית הגיע מהרוח שבבקבוק בנה את אב הטיפוס הראשון של דוד שמש ישראלי בשנת 1953 והקים את חברת "נריה" יצרנית דודי השמש המסחריים הראשונה בישראל. ישראל עודדה את השימוש באנרגיה סולארית למטרות פרטיות כפי שעולה מאלפי ואלפי דודי שמש על גגות ירושלים וערים אחרות. ישראל החלה להתעניין בדודי שמש זמן קצר לאחר העצמאות בשנת 1948. ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, התקנה בביתו דודי שמש. עבור גרוסמן, פרופסור אמריטוס בטכניון ומנהל פורום האנרגיה במכון נאמן למחקר מדיניות לאומית, המנדט לדודי שמש במודיעין היה הגיוני לסדר היום הפוליטי של ישראל.

Similar Posts