לימודי הנדסאי – כל מה שרצית לדעת על תנאי הקבלה, הלימודים והאפשרויות בעתיד

הנדסאי הינו בעל מקצוע בעל ידע טכנולוגי מעשי, בניגוד ללימודי תואר ראשון בהנדסה, ההנדסאי מוכשר ספציפית למקרים שבהם יתקל בעבודתו, דבר המעניק לו כלים לעבודה, ומאפשר זמן התאקלמות קצר יותר בשוק. עכב הגדילה של הענפים הטכנולוגיים במשק, ואיתם גם הביקוש למקצועות הטכנולוגיים. מקצועות ההנדסאי הפכו לכמה מהמקצועות המבוקשים ביותר במשק. כיום, מגוון אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות אחרים מציעים מסלולי קבלה לתואר הנדסאי.

תנאי הקבלה

בניגוד לתואר ראשון בהנדסה, ישנם הרבה יותר מוסדות אשר מכשירים הנדסאים, והמוסדות צריכים "להילחם" על תלמידים פוטנציאליים כל שנה. לכן, ישנם כמה מסלולי קבלה שונים ללימודי הנדסאי. כיום ניתן להתקבל ללימודי הנדסאי עם תעודת בגרות מלאה או חלקית, בתנאי שהיא מכילה 3 יחידות במתמטיקה ואנגלית, ו2 יחידות בלשון. ניתן בנוסך לכך להתקבל באמצעות מכינה קדם הנדסאית או מכינה טכנולוגית. בחלק מן המוסדות ישנה דרישה של ראיון אישי או מבחני התאמה כדי לסנן מועמדים.

שכר הלימוד

שכר הלימוד שנתי ברופין למסלול של לימודי הנדסאי עומד על 8500 ש"ח בשנה, ו1800 ש"ח נוספים עבור פרויקט הגמר. חיילים משוחררים יכולים לממש את הפיקדון הצבאי שלהם ללימודים ואף לקבל הנחה נדיבה לשם כך. בנוסף לכך ישנן מלגות רבות על מנת להפוך את הלימודים לקלים ביותר עבור הסטודנטים החדשים. הנחה נסתרת נוספת של לימודי ההנדסאי היא העובדה שבניגוד לרב האוניברסיטאות אשר ממוקמות במרכזי ערים, היכן שהמחייה והדיור יקרים. סטודנטים מהפריפריה יכולים להמשיך לחיות בביתם, או בסביבת מחייה זולה יותר, ועדיין ללמוד במקום אשר קרוב יחסית לביתם.

לימודי הנדסאי

אופי הלימודים

בניגוד לתואר ראשון בהנדסה, אורך לימודי הנדסאי הוא כשנתיים בלבד, בעוד תואר לוקח כארבע שנים. דבר זה נובע מכך שלימודי ההנדסאי מתמקדים בהענקת ידע פרקטי וניסיון לעומת תואר המכיל ידע תאורתי בשנים הראשונות. לימודי הנדסאי הם ספציפיים ומתמקדים בתחום מסוים בעולם ההנדסה כמו הנדסת בניין או הנדסת תוכנה. המסלולים הקיימים היום ללימודי הנדסאי הם הנדסאי תוכנה, בניין, מכשור רפואי, כימיה, עיצוב מדיה חדשה, אדריכלות ועיצוב פנים, מכונות סייבר, תעשייה וניהול, חשמל וקירור ומיזוג אוויר.

אופי העבודה

המגוון הרב של מקצוע ההנדסאי משתקף גם באופי העבודה המגוון. הנדסאי תוכנה לרב יתכנת בסביבה משרדית, בעוד הנדסה אזרחית והנדסת בניין דורשים יותר עבודת שטח.

לאחר הלימודים

כדי לקבל את התעודה, על הסטודנטים לעבור בהצלחה בחינות פנימיות של האוניברסיטה וחיצוניות על ידי מה"ט. בנוסף לכך עליהם להגיש פרויקט גמר ולהציגו בפני ועדה ממשלתית. בנוסף לכך עליהם להירשם במרשם ההנדסאים כדי לקבל תוקף לדיפלומה.

מסלול פופולארי עבור לימודי הנדסאי הוא מעבר ללימודי תואר ראשון בהנדסה, עבור מי שמעוניין להרחיב אופקים ולחבר בין הידע הפרקטי לתיאורטי.

האם המסלול הזה מתאים לך

אם אתם אנשים של פרקטיקה, שיש להם ראש ריאלי אבל גם ידע עם הידיים, ואתם מעוניינים לרכוש מקצוע עם אפשרות להתפתח בעתיד, אנחנו ממליצים לכם לשקול לחיוב לימודים אלה.

 

Similar Posts