פרצלציה ואיחוד קרקעות

מה זה איחוד קרקעות ופרצלציה?

בנוסף להרכב הנוף המשתנה, השתנתה תצורת הנוף עם הגידול בשטח השדה, המיכון שלאחר מכן, הפרדת בעלי חיים ואדמות עיבוד, הקולקטיביזציה ותוכנית שילוב הקרקע. המיקוד של פרויקטים של איחוד קרקעות עבר מהתמקדות בהתאמת המבנה החקלאי לאיזון היתרונות של חקלאות, נוף, הגנה, בידור ותחבורה, במיוחד כאשר סלילת הכבישים הראשיים מחייבת קרקע כדי להשיג שימוש חוזר יעיל יותר באזורים כפריים. איחוד קרקעות שמטרתו קידום פיתוח כפרי בר קיימא כרוך בארגון מחדש של המרחב במונחים של זכויות קניין וגבולות קרקע באמצעות חלוקה מחדש של הקרקע.

איחוד קרקע חקלאית מתמקד בקרקע חקלאית קיימת (למשל חלקות קטנות); שימוש בקרקע מתמקד בהמרת קרקע לא מנוצלת (לדוגמה

איחוד קרקעות הוא כלי מוכח לניהול קרקע ששימש באופן מסורתי לפיתוח חקלאי במטרה העיקרית להפחית את פיצול הקרקע ולהגדיל את גודלן של חוות וחוות איחוד קרקעות מאז ומתמיד היה יותר מ רק אתרי ארגון מחדש כדי להתמודד עם השפעות הפיצול ע"י הגדלת הפריון החקלאי והפחתת עלויות.

כאמצעי חשוב להגברת החוסן הכפרי

איחוד הקרקע קיבל קונוטציות חדשות, כגון הפעלת מרכיבי מפתח של פיתוח כפרי, תיאום פיזי החייאת מרחב וליבה רוחנית, ושילוב מבני שטח פיזיים קיימים ובנייה כפרית. מערכת ניהול. איחוד קרקעות פשוט מייעל את התנאים במגזר החקלאי ע"י הקצאה מחדש או החלפת קרקע ומתן קרקעות נוספות מבנק הקרקע. פרצלציה ואיחוד קרקעות רב תכליתי יכול לקדם פרויקטים קשור לשחזור טבעי התאמת שינוי האקלים והפחתה, ופרויקטי תשתית בקנה מידה גדול. בפרויקטים אלה, איחוד קרקעות מספק הזדמנויות לפצות בעלי קרקע וחקלאים במזומן. איחוד שימושי קרקע ברואנדה הרעיון לפיו פיצול קרקע מוביל לעלויות ייצור גבוהות וחקלאות לא פרודוקטיבית הפך לעיקרון הבסיסי של מספר תוכניות רפורמות קרקע והתעצמות חקלאית.

ההשתתפות בשילוב שימושי קרקע

היא וולונטרית, אך היא תנאי הכרחי להצטרפות לתוכנית CIP, המקצה משאבים חקלאיים לגידולי מזון עדיפים בדמות דשנים וזרעים אנאורגניים1. מאז תחילת המהפכה הירוקה באסיה, הוכח היטב כי השקעה בפריון חקלאי באמצעות יבולים אינטנסיביים ואיחוד קרקעות מילאה תפקיד חשוב בהפחתת העוני הכפרית והגדלת ההכנסה הכוללת באזורים מתפתחים רבים. איחוד שימושי קרקע ותפוקה חקלאית יישום יעיל של איחוד שימושי קרקע יכול להגדיל את הפריון של הייצור החקלאי המקומי באמצעות מגוון מנגנונים. איחוד קרקעות יכול לקדם הסכמי ייצור חקלאי תחרותי, לאפשר לחקלאים להחזיק חוות קטנות, גדולות ומותאמות יותר ולהרחיב את נכסיהם.

איחוד של שטחי אדמה קטנים מפוצלים במרחב חיוני לפיתוח חקלאי במדינות מתפתחות כמו איראן

גישה זו, המכונה תכנית "הקצאה טובה", מקדמת פעילות חקלאית מודרנית וחלוקת מים סיבובית באזורים חקלאיים מגוונים וחלקות אדמה קטנות. תהליך זה מלווה בכמה צעדים נוספים כגון אספקת כבישים חקלאיים, מערכות השקיה ויישור קרקע.

פרויקטים חדשים של איחוד קרקעות המבוצעים על ידי הקצאה מחדש של רכוש פרטי ואיתור חלקות חקלאיות פזורות ליצירת חוות חדשות המכילות חלקה בודדת בגודל זהה לשטח המקורי

מטרת תכנית זו הייתה לשלב אדמות חקלאים מקוטעות לשימוש טוב יותר לטובת החקלאים. על פי המחקר הראשוני, 49 מיליון דונם של אגמים נתפסו לאיחוד, מתוכם 23.21,162 דונם אוחדו עד ה-31 באוגוסט 2008, ועבודות איחוד נותרו להיעשות על 25.78,838 דונם במדינה. … חוק ביטול זמינדרי ורפורמת קרקעות 1950; האתרים כה קומפקטיים שהם נתונים בדרך כלל לקיפאון ממושך של מים; חלקות אוסר, קלר וריהלה, היוצרות שטח קומפקטי, כולל שטחים לעיבוד בשטח זה; אדמות המשמשות לגידול מחבת, ורד, בליה, יסמין וקברה; ותחומים נוספים שמנהל האיחוד עשוי להכריז כבלתי מתאימים למטרות איחוד.

רפורמת קרקעות

היא חבילה קריטית של צעדים לשיפור התנאים הכלכליים של חוכרים חקלאיים. ניתן להשתמש בו כדי לשפר את התשתיות הכפריות ולהטמיע מדיניות פיתוח וסביבה. חוק האיחוד הוא חוק סטטוטורי בתחום זה של רפורמת קרקעות. אוטר פראדש היא ארץ קשת בענן שבה שגשגה תרבות הודית תוססת מאז ומתמיד. המדריך מגדיר זאת כהליך מוסדר חוקי המתנהל על ידי סוכנות ממשלתית ומשמש להתאים את מבנה הבעלות באזורים כפריים באמצעות חלוקה מחדש גלובלית של חלקות שהוסכם בין בעלי קרקעות ומשתמשים כדי לצמצם את פיצול הקרקע, להקל על הרחבת החווה ו/או להשיג פעולות אחרות. מטרות ציבוריות. כולל שיקום טבע ובניית תשתיות.

נכתב עבור שירות חוק הפיתוח של FAO על ידי תומס ורסינסקאס

הממשלה תומכת בתוכנית פיילוט עם פרויקט איחוד הקרקעות, הפאזל הגדול ביותר לחקלאות. הסוכנות החקלאית הדנית מתכננת לחלק סך של 6-7000 דונם של קרקע במסגרת תוכנית זו. יחד עם חלקות הקרקע המאוחדות, פרויקט האיחוד המשולב מתכנן לשפר כבישים כפריים, השקיה, ניקוז, צעדים לשיפור הקרקע ושינויי שימוש בקרקע.

בשנת 2006 הממשלה הסינית ייעדה 116 אזורים חקלאיים עיקריים לאומיים

(למשל קרקע חקלאית באיכות גבוהה שעבורן אסורה הסבה לפעילויות שאינן חקלאיות, ראה [10-12]) אזורי הגנה להפגנה, מה שמצביע על כך שבניית הקרקע החקלאית העיקרית הפכה חשובה תחזוקת איחוד הקרקעות ושיפור איכות הקרקע החקלאית הפכה למוקד איחוד הקרקעות [13]. איחוד קרקעות חקלאיות (FC) נתפס על ידי ממשלת סין כדרך מפתח להגדיל את הכמות והאיכות של קרקע חקלאית כדי להבטיח ביטחון תזונתי. פרויקטי CF הושקו באופן ארצי, עם זאת, מעט מחקרים התמקדו בהערכת היעילות של CF בפריסה ארצית. לפיכך, תידרש דרך יעילה להערכת ביצועי CF לשיפור הפריון החקלאי בסין, שהיא קריטית לתכנון עתידי של איחוד קרקע לאומי.

עד כה רק מחקרים מעטים העריכו את השינוי בפריון החקלאי של פרויקטים של פרצלציה ואיחוד קרקעות 

בפריסה ארצית המתבצעים בעזרת שירותי מדידות, הנתמכים בנתונים מפורשים מרחבית מאתרי איחוד קרקעות. מספר מחקרים [11-15] הראו כי פיצול קרקע נתפס לעתים קרובות כמקור לחוסר יעילות של יבול הקשור לעלויות הייצור עקב הקצאת משאבים לא יעילה; שימוש לא מיטבי בתשומות המפחיתות את התשואה הכוללת על הקרקע עקב בזבוז של זמן נסיעה נוסף, שימוש בזבזני בשטח לאורך הגבולות, ניטור לא הולם וחוסר יכולת לנהל סוגי ציוד מסוימים; לעכב מודרניזציה חקלאית ולגרום ליוקר לטפל בהשפעות שליליות באמצעות תוכניות איחוד; ואולם, המחקר שלהם התמקד רק בשינויים בפריון הממוצע, המושפע מאיחוד הקרקעות, בשל היעדר התחשבות בצורות שונות של שינויים בפריון החקלאי, לרבות פוטנציאל הפריון ועוצמת הייצור.

Similar Posts