מיץ יוזו – היתרונות המדהימים של הפלא מהמזרח הרחוק

יוזו הוא הדר חמוץ הפופולרי במזרח אסיה לבישול, ולמעשה ישנם זנים והכלאות רבים של יוזו ביפן ובסין. מבחינה בוטנית, יוזו הוא Citrus x Juno, הכלאה של הדרים פראיים ומנדרינה, שמקורו בקוריאה לפני שעשה את דרכו לסין ולהמשך פיתוח ביפן. הפומלה, שמקורה במרכז סין וטיבט, הוצגה בסופו של דבר ליפן ודרום קוריאה, שם גדלים כיום רוב הגידולים.

יוזו

הוא יליד מזרח אסיה, במיוחד מרכז סין וטיבט, והוא ידוע גם בשם הדר יפני. יוזו הוא הדר יפני בגודל קלמנטינה עם קליפה צהובה לימון עז כשהיוזו בשל. יוזו, פרי הדר ופרי שמקורו במזרח אסיה, נחשב הכלאה של קלמנטינה חמוצה ואיצ'אן פפאדה. יוזו זכתה להערכה מזמן במדינות כמו יפן בשל הארומה הנעימה והיתרונות הבריאותיים שלה.

קצת יותר מקלמנטינה

טעימה יותר מלימון, יותר טעימה ורב-תכליתית אולי מכל פרי הדר אחר, היוזו כבר מזמן מרכיב מפתח במטבח היפני; משמש במרקים, סושי, תה, אלכוהול, רטבים לסלט, קינוחים, מאפים ואפילו ריבות. פרי זה זוכה במהירות להכרה בארצות הברית כאשר שפים בעלי שם מתנסים במרכיב רב-תכליתי זה. בשל טעמו החמצמץ והחמיץ מאוד של היוזו עם הארומה המדהימה שלו, פרי היוזו אינו מיועד לצריכה בצורתו הטהורה.

הקליפה והמיץ של היוזו מבוקשים מאוד במטבח מכיוון שהארומה המיוחדת

ארומה שדומה לשילוב של ליים לימון ואשכולית. חלק מהמתכונים משמשים במקור עם מיץ יוזו, מה שמשפר את טעם ההדר הפרחוני של המתכון. אחרים משתמשים במיץ יוזו כתחליף מועדף למרכיבים חריפים כמו חומץ או מיץ לימון. אפשר להוסיף מיץ יוזו וקליפת יוזו למגוון רחב של מתכונים ואפילו קצת לעזור.

מיץ יוזו

מה שמעניין

לעומת זאת, הוא שיוזו בדרך כלל לא נאכל כפרי ביפן, אלא משמש לתיבול מזון ולשיפור טעמו (מיץ וגרידה). יוזו מיועדת לא רק לשירותים; הוא גם טעים בפני עצמו כחטיף או כמרכיב במנות. עם הטעם המורכב של פרי ההדר הקטן והאופן שבו ניתן להשתמש בו לטעם יצירות שונות. למרות היוזו ארומטי להפליא, טעמו הוא תערובת עמוקה ומורכבת של חומציות, מתיקות ותווית חריפה כהה יותר על גבול המרירות.

למיץ יוזו יש טעם עמוק המציע מורכבות שונה מאוד מאשר הלימון, עם תווי תבלינים בלתי צפויים של עשבוניות, פרחוניות וחמימות. טעם לימוני של המטבח האסייתי.

היוזו הוא מרכיב פופולרי במטבח מזרח אסיה, במיוחד היפנים אוהבים יוזו. עד לאחרונה, מית יוזו היה מוכר יותר לאמריקאים כמרכיב בפונזו, רוטב חריף ברוטב סויה המשמש במטבח היפני. בטח ראיתם את יוזו בתפריטים של מסעדות טרנדיות וברי קוקטיילים אופנתיים, המשמשים יחד עם טעמים מתוקים ומלוחים. "פרי הפלא" האסייתי הזה הוא כל הזעם עכשיו.

היתרונות הבריאותיים של היוזו

באופן מוזר, אשכולית עשויה להציע מגוון יתרונות, כולל הפחתת דלקת וחיזוק בריאות הלב. זכור שרבים מהיתרונות הנטענים הללו נובעים מתמציות מרוכזות או תרכובות ספציפיות, לא מהאשכולית (Citrus junos) עצמה.

יוזו ורוב פירות ההדר (אשכולית, פומלה, תפוזים, לימונים או ליים) הם מקורות מזון חשובים לנוגדי חמצון רבי עוצמה בעלי תכונות אנטי-סרטניות יוצאות דופן. מיץ ותמצית יוזו עשירים בנוגדי חמצון וויטמין C. נוגדי חמצון וויטמין C חשובים לשמירה על הבריאות וחיזוק המערכת החיסונית. היתרונות התזונתיים והבריאותיים של היוזו מלכתחילה, היוזו עשיר בוויטמין C, הרבה יותר מכל לימון או תפוז. תוכלו להנות מהיתרונות הבריאותיים של היוזו על ידי צריכת מיץ יוזו.

יתרונות היופי שלו כוללים הבהרת עור, מאבק בסימני הזדקנות וסיוע במלחמה בעור יבש. אשכולית (Citrus junos) משמשת במוצרי קוסמטיקה כדי להבהיר את העור ולסנתז קולגן, המסייע במניעת קמטים (35). מיץ אשכוליות, קליפות וזרעים הוכחו כבעלי תכונות אנטי דלקתיות, אנטי סרטניות ואנטי מיקרוביאליות; למנוע היווצרות של קרישי דם; ותומכים ביצירת כלי דם חדשים. צללו לתוך התשוקה לאשכולית, שהמיץ החמוץ והקליפת שלה שונים מאוד מהליים והלימונים, שרבים מאיתנו מכירים יותר.

 

Similar Posts