שינוי בקריירה זו לא מילה גסה

שינוי במקצוע או בקריירה זה כבר לא מילה גסה כמו בעבר. אם ההורים  שלכם היו נשארים באותה עבודה במשך שנים רבות ומתגאים שיש להם "עבודה קבועה", היום הדברים מתפרשים קצת אחרת, בעיקר אצל הדור הצעיר שנוהג לעבור עבודה כל מספר שנים מועטות. תופעה זו נובעת מעומס אפשרויות בשוק העבודה, מקצועות חדשים שצצו והכסף הגדול שמפתה את העובדים לעבור ממקום למקום, שלא נדבר על התנאים שמסביב למשכורת והחשיבות שלהם כיום.

חישוב קריירה מחדש

אם יתברר שהעבודה שפעם אהבת אינה טובה כמו פעם, אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא  מנהל חדש החליף את הבוס הישן שלך. אולי אתה רגיל לתשובה של "אל תדבר על ההנהלה החדשה" או "רק תגיד שהדברים השתנו", אבל אם אתה לא מתלהב מהתפקיד בניהול חדש, ייתכן שתחליט לחפש את ההמשך שלב בקריירה שלך. זה בסדר להחליף מקום עבודה כשאתה מרגיש שזה יעזור לך להתקדם בעתיד, גם אם זה לא קידום מיידי. יש סיבות רבות לעבור עבודה.

 

מבלי לדעת מה הסיבה לשינוי הפתאומי שלך באחריות המקצועית, עליך, בין השאר, לשמור על גישה חיובית, לדבר עם הממונה שלך בכבוד ולא להתלונן. אין שום דבר רע בללמד ולהוסיף. פעמים רבות המשמעות היא שהמעסיק שלך סומך על הכישורים שלך ורוצה לתגמל אותך על מה שהוא יכול לעשות.

שינויים מערכתיים בתוך החברה או העסק

אם החברה עוברת תקופות קשות ואתה עושה את העבודה של שני אנשים ללא תמורה נוספת או תואר ונראה שהמצב לא ישתנה במשך זמן רב ייתכן שתצטרך לחשוב על משהו אחר. שינויים כאלה יכולים לנבוע מסיבות רבות וכל שינוי יכול להשפיע עליך, על בני משפחתך ועל המעטפת הכללית שנקראת מקום העבודה שלך.

שינוי תפקיד, פיטורים בהפתעה של חבר קרוב בעבודה הם בהחלט סיבות פופולריות בעזיבה למקום אחר. 

סיבות שונות לשינוי עבודה

סיבה אחת היא שהכישורים הנדרשים לתפקיד נתון משתנים כאשר חברות מציגות תוכנות חדשות. המגיפה גרמה לאנשים לחשוב מחדש על חייהם וכיצד הם עובדים ומחפשי עבודה בודדים פונים למשרות שהם רוצים לעשות, לא רק לאלה המתאימים.

יש מיליוני משרות בחוץ

יש המון, זה נכון, אבל לא כולן מה שאנשים רוצים. יש מקומות עבודה לאנשים שאין להם את הכישורים הנכונים, או לפחות לא את הכישורים אותם המעסיקים צריכים לחפש. המשמעות היא שאם אדם עובד כמנהל משמרות במשרה חלקית ורוצה להפוך למנהל מכירות במשרה מלאה, ביצוע התפקיד הראשון עלול להשפיע על הסיכויים שלו לקבל את התפקיד.

 

חוזים רבים מכילים סעיפים אנטי-תחרותיים הקובעים כי אם תעזוב את עבודתך לא תעבוד אצל מתחרה לתקופה מסוימת

המשמעות היא שכשעובד תוכל לסיים מכל סיבה שהיא, מכל סיבה שהיא. אנשים לא צריכים לצפות שעבודתם תימשך לנצח ועליהם לדווח כי היא זמנית, ללא קשר אם קיים חוזה מרומז או מפורש להמשך העסקתו.

ראיון עבודה ומה שמסביב

אם יש לך סיבה מדוע ויתרת על עבודתך האחרונה, אותה אתה אוהב לשתף במהלך ראיון עבודה, עליך להתאמן מספר פעמים לקראת הרגע הזה. אתה יכול להשתמש במילות המפתח המשמשות בתיאור התפקיד המתייחסות לכישורים, לאחריות ולתפקידים בקורות החיים שלך ולערוך את הרמזים שלך כך שהניסיון שלך ייראה ונשמע כמו התאמה מושלמת לתפקיד. הקפד לרשום את הכישורים והתעודות של האנשים שעושים את העבודה שאתה רוצה לבצע, היכן הם רכשו אותם ולמה אתה צריך או לא כדאי.

 

יעוץ של אנשי מקצוע והתלבטות בבחירת הכיוון

התפטרתם ממקום העבודה? החלטתם שדי וזה מספיק לכם התקופה שעברתם במקום העבודה הנוכחי? מוזמנים לפנות לאנשי מקצוע הנכונים ולקבל ייעוץ תעסוקתי. כיום, בניגוד לפעם זה מאוד נהוג להחליף מקצוע, גם שמדובר ב 360 מעלות של שינוי בחיים.

ישנם מבחנים שונים, שאלונים ושיטות שונות לזהות מה מתאים עבורכם או לפחות מה כדאי לכם לעשות בהתאם לאופי שלכם ולכל הפרמטרים שנאספו עליכם בזמן השיחות או המדבקים במכון להכוון תעסוקתי. אנשים רבים מרגישים בושה לפנות לכיוון שכזה וחבל, הייעוץ יכול לפתוח לכם כיוונים ומחשבות שבכלל לא תיארתם לעצמכם ותמצאו את עצמכם במקום חדש, מאתגר שבעבר לא העזתם לגשת לתחומים הללו.

 

אז מה הסיבות לכל זה? תלוי את מי שואלים

חוסר הוודאות הכלכלית, השינוי ברבות ממשרותינו בשל הטכנולוגיה ושחיקת ההסכמים בין מעסיקים לעובדים אשמים. אנשים עוברים שלב ירח דבש במשך חודש -חודשיים בעבודה חדשה, ולאחר מכן שביעות רצונם גואה. עבור אנשים מסוימים, שביעות הרצון ממקום העבודה רגישה יותר לבעיות היומיום.

מגיפת הקורונה שהפכה את רחש העבודה האישי לאטרקטיבי יותר, לא מסוכן יותר, ואנשים רבים מחפשים עבודות בהן הם יכולים לעבוד מהבית. היא אומרת שאנו רואים גם מעבר לשירותי נתונים, מה שאומר שאנחנו עוברים ממהנדסי נתונים לספקי שירותי נתונים.

קטגוריה זו כוללת אנשים שהצהירו שהם היו רוצים לעבוד במשרה מלאה אך עובדים במשרה חלקית מסיבות כלכליות (1 ל -34 שעות), למשל מכיוון שזמן העבודה שלהם צומצם או שהם לא מוצאים משרה מלאה.

 

Similar Posts