שיפור הראייה בעזרת ויטמינים

חשוב לציין כי תוספים אלה אינם מונעים או משחזרים את התפתחותם של ניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD) או את אובדן הראייה. עם זאת, מחקרי AREDS ו- ARESDS2 מצביעים על מתאם בין שיפור הראייה למחלות עיניים הקשורות לגיל עם תוספי תזונה. המחברים גם ציינו כי מחקר נפרד מצא כי תוספי ויטמין E לא השפיעו על התקדמות הקטרקט. הם הגיעו למסקנה כי יש צורך במחקר נוסף בכדי לקבוע את יעילותם של תוספים אלה במניעת התפתחות קטרקט או בהאטה.

מחקר גדול בשנת 2001 מצא כי נטילת תוסף ויטמין E יומי של 400 IU לא השפיעה על האטימות בעיניים

מחקר גדול מצא בשנת 2005 כי אנשים הנוטלים תוספי ויטמין E נוטים יותר לפתח עדשות משקפיים עכורות במהלך חמש שנים. יש צורך במחקר נוסף, אך מחקרים מצביעים על כך שתזונה עשירה בוויטמינים וצריכה ארוכת טווח של תוספי ויטמין E יכולים לסייע במניעת קטרקט ו- AMD. מחקרים הראו כי נוגד חמצון ויטמין E יכול לסייע בהאטת התקדמות הקטרקט, ומומחים מציעים ליטול לפחות 100 IU. תכשירי עיניים אינם פותרים בעיות עיניים קיימות, אך הם מהווים אמצעי מניעה שניתן לנקוט כדי למנוע התפתחות של מחלות עיניים בשלב מאוחר יותר. מחקרים תומכים בעובדה שנטילת תוספי ויטמינים כגון שמן דגים, ויטמין C ואבץ יכולה לקדם את בריאות העין ולהקל על תסמינים כמו יובש ודלקת.

הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני שתכניס תוספים חדשים לתוכנית שלך או תשנה את המינונים הנוכחיים

תוספי עיניים אינם נחוצים לבריאות עיניים טובה, כמו תזונה מאוזנת ובריאה. שוחח עם הרופא שלך על תוספי עיניים אם אתה מודאג מבריאות העין שלך או רוצה לבחון אפשרויות נוספות.

יש שפע של ויטמינים שתוכלו לקחת כדי לחזק את הראייה ולמנוע קוצר ראייה. עם זאת, חשוב לזכור שתוספי מזון ללא מרשם וויטמינים אינם זהים.
עבור עוד פרטים נוספים בתחום של שיפור הראייה בעזרת ויטמינים וויטמינים לשיפור הראייה כדאי לבקר באתר orthoptics.co.il

בין מרכיבי התזונה החשובים ביותר עבור אנשים עם קוצר ראייה הם סידן

סלניום, מגנזיום, כרום, ויטמין D וויטמין C. זה יכול להיות קריטי לבריאות העין שלך אם תסתכל על המקורות הבאים של חומרים מזינים אלה בתזונה שלך. . תזונה עשירה בירקות עליים ירוקים, פירות טריים ומזונות בריאים אחרים יכולה לסייע בקידום בריאות העין הכללית, מכיוון שהם מכילים נוגדי חמצון רבים הנלחמים בתהליך ההזדקנות בעיניים. בנוסף לביקורים קבועים אצל הרופא, אכילת מזונות מסוימים ונטילת תוספי מזון טבעיים יכולה לשפר את הראייה ולעשות הבדל עצום בבריאות העין הכללית שלך. החלק הקשה ביותר הוא לנווט במעברים של בתי המרקחת ולבחור את התוספים המתאימים ביותר עבורך. פנינו לרופאי עיניים מנוסים ורופאים לקבלת המלצותיהם לגבי התוספים שעליך ליטול בכדי לשמור על עיניך במצב מעולה. מחקרים מראים כי ויטמינים ומינרלים יכולים לסייע במניעה ובהאטה של התפתחות מחלות עיניים כמו קטרקט, גלאוקומה וניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD). ויטמיני B B6, B12 וחומצה פולית יכולים לסייע בשיפור בריאות העיניים על ידי מניעת AMD, מצב בו הרשתית שלך מתדרדרת לאורך זמן וגורם לטשטוש ראייה. הסיבה לכך היא כי ויטמיני B מורידים את רמות ההומוציסטאין בדם – חומצה המשפיעה על עורקי הרשתית ומהווה גורם סיכון עצמאי ל- AMD.

עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי לתמוך בשימוש בויטמיני B למניעת AMD בקרב גברים ונשים כאחד. מחקר ישן יותר בדק את צריכת התזונה ובריאות העיניים של 2,900 אנשים בגילאי 49 עד 97.

המחקר בנושא מחלות עיניים הקשורות לגיל (AREDS) מראה כי תערובת מיוחדת של ויטמינים ומינרלים העניקה לקבוצה סיכון נמוך ב- 25 אחוזים

של התנוונות מקולרית מחמירה בגיל. מעטים המחקרים תומכים בטענות חיוביות לגבי תוספי תזונה, ומחקר AREDS אינו יוצא מן הכלל.

בשנת 2001 ביצע המכון הלאומי לעיניים (NEI) מחקר שנקרא גיל מחלות עיניים הקשורות לגיל (AREDS) ובו נבדקו תוספי ויטמינים מסוימים על העיניים

המחקר היה מבטיח ומצא יתרונות של תוספי תזונה מסוימים, גם אם לא היו להם השפעות חיוביות. מחקר שני מסוג זה, AREDS-2 (2013), הרחיב את המחקר הראשון ושינה טיפול בוויטמינים.

יש צורך במחקר נוסף

כדי להבין את הקשר בין תוספי מזון לבריאות העיניים. טענות רבות הועלו לגבי ההשפעות המועילות שיכולות להיות לתוספים על ראייה או בריאות העין, אך ישנם מעט מחקרים התומכים בטענות אלה. משתתפי ARESD עם צריכת התזונה הנמוכה ביותר של לוטאין וזקסנטין בתחילת המחקר היו בסיכון נמוך ב -25% לפתח AMD מתקדם אם נטלו מולטי ויטמין יומי עם 10 מ"ג לוטאין או 2 מ"ג זקסנטין, בהשוואה ל משתתפים עם צריכת תזונה דומה שלא נטלו תוספי תזונה המכילים ויטמינים אלו במהלך המחקר. כתוצאה מכך, לקיחת ולמידת ARESD יכולה לשפר את ההמלצות המשלימות. אולי שמעת שמחקרים עדכניים מצביעים על כך שחומרים מזינים מסוימים יכולים לעכב או למנוע בעיות עיניים ומחלות. מחקרים הראו כי נטילת ויטמין A, ויטמין C ואבץ מאטה את AMD ואת הקטרקט. ויטמין A הוא מבשרו של ויטמין בטא קרוטן הנחוץ לראיית לילה, לריפוי פצעים ולתפקוד תקין של מערכת החיסון. בשנים האחרונות, השוק היה רווי במולטי ויטמינים ותוספי מזון שאומרים כי הם מקדמים את בריאות העיניים. מחקרים הראו כי ויטמינים רבים מקדמים עיניים בריאות ויכולים לסייע בהפחתת מחלות עיניים הקשורות לגיל. טיפול בגופך באורח חיים בריא ודיאטה מאוזנת יכול גם להועיל לבריאות העין שלך.

Lutemax מכיל את הכמות הנכונה של לוטאין וזאקסנטין

כמו גם זעפרן ואוכמניות אירופאיות. תוספים טובים מכילים גם ויטמינים אחרים כמו ויטמין C, E ואבץ. תוספי תזונה אינם מפצים על חוסרים תזונתיים חמורים כתזונה לקויה ויותר מדי ג'אנק פוד קשורים לבעיות בריאותיות חמורות רבות, כולל אובדן ראייה. צריכה יומית של מולטי ויטמינים ומינרלים יכולה לסייע בסגירת פערים תזונתיים של תזונה לקויה ולהגן עליך מפני מחלות ניווניות, כולל מחלות עיניים כגון ניוון מקולרי וקטרקט.

Similar Posts