תרופות רגילות מול תרופת סבתא

בעולם שבו צעירים יותר ויותר תורמים איברים להוריהם או אפילו לסבא וסבתא, אומר קאופמן, צצות ציפיות חדשות לגבי מחויבות משפחתית, אהבה וערך האכפתיות. אך המחבר מציין שצורת החשיבה הזו הובילה לכך שהפסקנו לחשוב על איכות החיים, ההתחייבויות כלפי המשפחה והסיכוי הבלתי נמנע למוות.

רופאים גריאטריים שמים דגש מיוחד על איכות החיים ועל מה שהמטופלים רוצים מהטיפול שלהם

רופאים אלו מטפלים בילדים ובמבוגרים ויכולים לסייע במניעה, טיפול ואבחון מחלות. מדובר ברופאים כלליים או רופאי משפחה המסיימים הכשרה נוספת של 1-2 שנים בתחומים הקשורים לטיפול בקשיש.

הם עשויים להשתמש בייעוץ

תרופות או אשפוז כחלק מהטיפול שלהם. חלק מהפסיכיאטרים מתמחים בתחומים ספציפיים, כגון בריאות הנפש של מתבגרים או רפואת התמכרות לסמים. במהלך הטיפול בסרטן, עשויים להיות מספר עובדי בריאות שונים בצוות המטפל.

רופא גריאטר יכול להיות רופא ראשוני, יועץ או לעבוד כחלק מצוות רפואי בכיר. רופא גריאטר הוא אדם המתמחה בטיפול בבני 65 ומעלה.

רופאים מומחים במציאת איזון בין הצרכים הקבועים של מבוגרים לטיפול מונע לבין הצורך בטיפול מיוחד

הם יכולים לטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות תוך התמקדות במניעת מחלות ותחזוקת בריאות. זה מאפשר להם לטפל בבעיות בריאות מורכבות שרופאים ראשוניים עשויים שלא להיות מסוגלים להתמודד איתן.

רופא פנימי מבצע הרבה מתפקידיו של רופא משפחה. בעוד שרופאים ורופאים כלליים יכולים לטפל במבוגרים, הקולג' האמריקאי לרופאים קובע שיש כמה הבדלים מרכזיים בין השניים.

אך מאחר שמיילדות-גינקולוגיות מתמחים במערכת הרבייה הנשית

מומלץ לבקר גם אצל רופא מיילד-גינקולוג וגם אצל מטפל, כמו רופא כללי, רופא משפחה או רופא. לכן, בחירת המטפל הנכון תלויה בצרכי הבריאות האישיים (או המשפחתיים) שלך. קבלת רופא משפחה נותנת לך את הנוחות והשקט הנפשי בידיעה שאתה יכול ללכת לספק שירותי בריאות מהימן עבור כל המשפחה.

עם הניסיון הרב שלהם

רופאים יכולים להיות הספק העיקרי של כל המשפחה שלך, גם אם למישהו בצוות שלך יש מצב רפואי הדורש טיפול מיוחד. רופא מטפל יכול לספק עצות מועילות מאוד לגבי הטיפול הדרוש. לא משנה איזה בן משפחה חולה, אתה צריך להתקשר למישהו שמכיר את ההיסטוריה המשפחתית שלך ויכול לספק טיפול מותאם אישית.
על מנת לשמוע פרטים מורחבים בתחום של תרופת סבתא יש לגלוש לאתר trufotsavta.co.il

הדרך הקלה ביותר לקבל מידע על היסטוריה משפחתית היא לדבר עם קרובי משפחה על בריאותם. ייתכן שלא יהיה צורך להתחבר מחדש לכל המשפחה כדי לאסוף היסטוריה משפחתית.

משרדי רופא מסוימים עשויים לשלוח שאלונים לבני משפחה בתפקיד רשמי

ולבקש מידע. בנוסף, השגת מסמכים רפואיים ומסמכים אחרים (כגון מודעות אבל ותעודות פטירה) יכולה לסייע בהשלמת ההיסטוריה המשפחתית. עם זאת, כאשר אתה סוקר את ההיסטוריה הרפואית שלך, נא להכין מידע זה עבור כל בני משפחתך. הרופא שלך יכול לשאול אותך שאלות כדי להבהיר ויכול לעזור לך להסביר את הרלוונטיות של דפוסים מסוימים בהיסטוריה הרפואית שלך, כולל הצורך באמצעי מניעה או בדיקות סקר.

הסבירו שאתם יוצרים מסמך שיעזור לכם לקבוע אם יש לכם ולקרוביכם היסטוריה משפחתית של מצבים או מצבים רפואיים מסוימים

ספק היסטוריה רפואית באופן יזום לבני משפחה אחרים כדי שיוכלו לחלוק מידע זה עם הרופא. בנוסף, תן להם לדעת שאתה מוכן לחלוק איתם מידע כדי שכולם יוכלו לקבל סיפור בריאות שלם יותר.

בפגישה על הרופא החדש לבחון את כל התרופות לקשישים, לברר לגבי מצבם הבריאותי ומטרות הטיפול. הם מתעניינים באורח חיים, בקהילה, במשפחה ומקבלים היסטוריה רפואית מלאה של קשישים.

כאשר מטפלים באנשים מבוגרים

ייתכן שרופאים אלה יצטרכו לנחש ניחושים מושכלים על סמך חוויותיהם עם מטופלים צעירים יותר. חוסר הניסיון שלהם עם גוף מזדקן עלול להוביל אותם גם להמליץ על טיפולים אגרסיביים יותר שאולי לא יעבדו גם עבור חולים מבוגרים. הם גם נוטים להתמקד יותר בבעיות הרפואיות העומדות בפני מבוגרים.

הם יכולים לעזור בטיפול במצבים כגון מחלות לב, שבץ וסרטן. הם יכולים לקרוא ולפרש תמונות כגון צילומי רנטגן, MRI, ממוגרפיה, אולטרסאונד וטומוגרפיה ממוחשבת. רדיולוג מתמחה באבחון וטיפול במצבים באמצעות בדיקות הדמיה.

לדברי שמידט

אנשי המקצוע של HIM טועים בעיקר כשהם שמרניים כשהם חושפים מידע רפואי. ישנן סיבות שונות לכך שחולים לא רוצים שלבני משפחה תהיה גישה לרשומות שלהם לאחר מותם. לדברי הרין, סיבה נפוצה להסתגרות היא מותו של אדם מ"מחלה קטסטרופלית" כמו HIV ואי רצון להיות מוכר לבני משפחה או לאחרים.

בנוסף

מעסיקיהם עשויים למנוע מעובדי בריאות ומסייעים ראשונים לקחת חופשת משפחה מורחבת ומחלה כנדרש בחוק. באופן דומה, אם אינך מורשה לעבוד מרחוק בשעות העבודה הרגילות מכיוון שאתה צריך לטפל בילדך, בית הספר או המשפחתון סגורים, או אם ספק טיפול בילדים אינו זמין מסיבות COVID-19, אתה והמעסיק שלך עשוי להסכים שאתה יכול לקחת חופשת מחלה תקופתית של המשפחה המורחבת תוך כדי עבודה מרחוק. אתה יכול לקחת חופשת מחלה בתשלום או חופשת משפחה מורחבת ומחלה רק כדי לטפל בילד שלך כאשר אתה צריך את זה, ואתה באמת עושה זאת אם אתה מטפל בילד שלך, אם אינך יכול לעבוד או לעבוד מרחוק בגלל מתן טיפול. לפי ה-FFCRA, חופשת מחלה בתשלום, חופשת משפחה מורחבת וחופשת מחלה כוללת חופשת הורות לטיפול באחד (או יותר) מילדיכם כאשר בית הספר או מוסד הטיפול שלהם סגורים או שספק טיפול בילדות אינו זמין עקב נגיף הקורונה סיבות.

 

Similar Posts