הביקוש לדיור עולה -נדל"ן בצפון בישראל

כדי לתת מענה למחסור בדיור בר השגה, פרסמו משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל (ר"ע) מכרזים לכ-24,600 יח"ד בין ספטמבר 2009 ליוני 2010. לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, דמי השכירות עלו בבשנים האחרונות, בעיקר עקב ירידת הריבית והביקוש הרב לדירות למטרות השקעה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות החדשות בישראל לבדה עלו השנה ב-12.5% ​​בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

המחירים במרכז מתפסים בקצב מהיר

אף על פי שבתים למכירה בקריית שמונה, חיפה, ירושלים ושאר ערי ישראל זינקו במחיריהם. עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2010 הייתה עליית המחירים הגבוהה ביותר בתל אביב ב-32.3%.

ואחריה באזור המרכז ב-27.7%. גם המחירים בעיר המרכז ובירושלים, ערי הפריפריה ובשרון נרשמו צמיחה מתונה משנה לשנה של 4.8% ו-4.4% בהתאמה. יתרה מכך, על פי מדד מחירי הדירות שפורסם לאחרונה, מחירי הנכסים עלו בשנה האחרונה ב-7.2%, כולל עלייה של 0.7% בין מרץ 2021 לאפריל 2021 ואפריל-מאי 2021.

מחירי הנכסים עלו בשנה האחרונה ב-7.2% וקצב הצמיחה לא מראה שום סימני האטה. הביקוש לדירות בצפון ישראל עלה בשנה האחרונה בחדות, כאשר מחירי הנכסים עלו ב-8.8%.

בשנה שעברה, לפי הוול סטריט ג'ורנל, ישראל ראתה עלייה בביקוש לבתים מאזרחים אמריקאים. ככל שהתחרות על רכישת נדל"ן בישראל מתגברת, צצים טרנדים חדשים כמו הרצון לקנות בית בלתי נראה.

חוזים אחרונים עם רשות מקרקעי ישראל מצביעים על עלייה של 100 אחוז במחירי הקרקע במהלך השנמ משרד האוצר מאפשר כעת ליזמים שזוכים במכרזי קרקע להשתמש ב-60% מהקרקע לפרויקטים במחיר קבוע (כלומר לזוגות צעירים או משפחות שאין בבעלותם בית). 40% הנותרים מהקרקע יכולים לשמש לבניית בתים לאוכלוסייה.

הדבר גורם לכך שלמרות הצפי הגובר לירידת מחירי הנכסים בישראל מחירי הנכסים נותרים בלתי חדירים וממשיכים לעלות משנה לשנה. ענף הנדל"ן הישראלי מתמודד עם משבר כלכלי כאשר מחירי הנדל"ן בארץ עלו בעשור האחרון ב-345.7%. שוק הדיור הלוהט בישראל זינק בחודשים האחרונים, כשהביקוש עולה בהרבה על ההיצע.

מצב זה גורם לכך שאנשים רבים לא יכולים להרשות לעצמם איכות חיים מספקת במגורים במרכז, הם נאלצים לוותר על מרחב, על מצב הדירה ואפילו על קרבה למרכז העיר מה שמוביל אותם לחפש בתים למכירה בקריית שמונה, נהריה, הקריות ועוד ערים בצפון הארץ.

אפשר אחרת?

אנשים רבים ויתרו על החלום להשגת דירה במרכז ובחרו ללכת לכיוון ההפוך לחלוטין, מגורים ביישוב בצפון, אף על פי שהמיקום רחוק מן מרכזי התעסוקה במרכז, לא ניתן להתווכח על השדרוג באיכות המחייה, הנוף היפיפה ותחושת הקהילה שחיי הכפר מעניקים. היום רבים מוצאים את עצמם מבררים לגבי בתים למכירה בקריית שמונה או באזור הגליל, על מנת להתרחק מחיי העיר הסואנים. היכולת ליזמות כלכלית וריבוי מספר העבודות מהבית בעקבו מגפת הקורונה רק הגדילו את האטרקטיביות של האזור בפני קונים פוטנציאליים

מה צופן העתיד?

למרות שכבר שנים אנשים צפו שבועת הנדל"ן במרכז תתנפץ, זה אינו הולך לקרות בזמן הקרוב. ובגלל תכנון עירוני לקוי וביקוש מטורף החיים בעיר כבר אינם נראים זוהרים כפי שכבר היו. אנו צופים עלייה ברכישת דירות בערי הצפון והיישובים הסמוכים להם, במטרה לשדרג את איכות החיים ולצאת ממרוץ העכברים.

Similar Posts