ניהול שירותי IT (ITSM) היא פעילותו של ארגון המתכנן, בונה, מספק, מפעיל ושולט בשירותי טכנולוגיית המידע (IT) המוצעים ללקוחותיו. ITSM הוא מושג המאפשר לארגונים למקסם את הערך העסקי של שימוש בטכנולוגיית מידע. בניגוד לגישות ניהול IT מוכוונות טכנולוגיות יותר כגון ניהול רשתות או ניהול מערכות IT [2], ניהול שירותי IT מתאפיין בגישת ניהול מונחית תהליכים המתמקדת ב"צרכי שירותי IT, לקוחות "במערכות IT והתמקדות שיפורים מתמשכים.

ITSM מציבה את שירותי ה- IT כאמצעי מרכזי לספק ולשמור על ערך לספקי שירותי IT פנימיים וחיצוניים על ידי עבודה עם חברות ולקוחות תוך ניהול העלויות והסיכונים הנלווים להן

ITSM פועל לאורך כל מחזור החיים של השירות, החל מהאסטרטגיה והתפיסה הראשונית ועד המעבר לפעולה חיה. IT מנוהל מקיף את התהליכים והפעילויות המעצבים, יוצרים, מספקים ותומכים בשירותי IT.

ITIL מתמקדת בפרקטיקות המתאימות את שירותי ה- IT לצרכי העסקים

נכסה שתיים מהמסגרות החזקות ביותר עבור צוותי IT מודרניים: ITSM ו- DevOps, וגישות נפוצות ל- ITIL. להלן היסודות שאתה צריך לדעת על ITIL, משלוחי IT של Atlassian ותמיכה בתפעול ושיטות מומלצות.
לעוד מידע אודות שירותי מחשוב מנוהלים IT מומלץ לבדוק כאן: sysmarter.co.il

לדברי גרטנר

המונח שירותי IT מתייחס ליישום של מומחיות טכנית עסקית כדי להקל על יצירה, ניהול, אופטימיזציה וגישה למידע ותהליכים עסקיים של ארגון. אפשרויות שירותי ה- IT העומדות לרשות העסק שלך הן רבות ויכולות להשתנות בהתאם למי שאתה יוצר קשר. כדי לשמור על דברים פשוטים, להלן שבע דוגמאות לשירותי IT המכסים את הצרכים הבסיסיים של עסקים קטנים ובינוניים.

כיזם או כמנהל

סביר להניח שאתה מבין ששירותי IT מעולים הם הכרחיים בכדי לשמור על ביצועי העסק שלך. עם זאת, ייתכן שאינך מודע לאפשרויות שירות ה- IT השונות שהחברה שלך יכולה להשתמש בהן. שירותי ענן עוזרים לחברות לנצל את היתרונות לפי דרישה של האינטרנט וספקי שירותי הענן.

הליבה של ניהול שירותי IT

היא השירות בפועל שאתה מספק ללקוחות שלך. ניתן לראות שירותי IT בפועל כשירותים המהווים בסיס לאפליקציה או תשתית. ההגדרה של מהו שירות IT בפועל היא נפוצה, אך האתגר הגדול ביותר הוא ששירות ה- IT והלקוח לא תמיד חופפים באופן שהיית מצפה מהם.

השירות האמיתי שאתה מספק ללקוח

הוא להציע לו ערך על מנת להשיג יעדים מסוימים המועילים לו. הגדרת השירות מאפשרת גם ללקוח וגם לספק השירות לדעת מה הוא צריך וצריך לצפות מהשירות. לדוגמה, ספק שירותי ה- IT יכול לדבר עם הלקוח על מנת להבין את צרכיו ומטרותיו.

כדי להבין כיצד נותן שירותי IT משתמש בשירותים הרלוונטיים שלו, צור הצעת שירות המותאמת במיוחד לצרכי הלקוחות. הצעת השירות נוצרת בהתאם לצרכי הלקוח המוגדרים בהצעת השירות, כגון התאמה בין השירות לתנאיו וציפיותיו של הלקוח, כמו גם המרכיבים הבסיסיים שגורמים לשירות לעבוד כדי לעמוד בציפיות. מנהלי שירותי IT חייבים ליישם חשיבה לוגית ליצירת תוכניות אסטרטגיות יומיות וארוכות טווח כדי להבטיח שהפתרון העסקי יענה על צרכי המשתמשים בארגון. הם גם זקוקים למשא ומתן חזק על שירותי לאחר המכירה ודרכים לניהול קשרי בעלי עניין כדי להבטיח שהשירות עונה על צרכי הספק והלקוח. על מנת שחברה תוכל לבנות יישום מוצלח, על החברה להיות מחזיקה ברשת של מומחי IT באתר ובאתר, וכן צדדים שלישיים לא מספיקים או לא זמינים שניתן להשתמש בהם כדי ליישם את השירותים בצורה תקינה.

הענן

הוא פלטפורמה גמישה שיכולה לתמוך בשירותים וירטואליים רבים כגון מערכות הפעלה ותוכניות. פיתוח IT כולל את המשאבים המשמשים לפיתוח וניהול תוכנות פלטפורמה. ה- IT מנוהל באמצעות שרתים מרוחקים, מחשבים שולחניים וניהול מכשירים.

גיבוי בענן

הוא חלק ממודל השירות המאפשר למשתמשים ולעסקים לאחסן את המידע החשוב ביותר שלהם בשרת ענן חיצוני, ובכך להימנע מכשלים בחומרה ובעיות אחרות. ניהול בקשות שירות ניהול בקשות שירות הוא תהליך חוזר לטיפול במגוון רחב של בקשות לשירות לקוחות, החל מבקשות גישה ליישומים ושדרוגי תוכנה ועדכוני חומרה. זרמי העבודה של בקשת שירות כוללים בקשות חוזרות שנהנות מכך שלקוחות יש את הידע לבצע אוטומציה של משימות מסוימות.

שולחנות שירות אמורים להקל על שילוב התהליכים העסקיים עם תשתית ניהול השירות

לשירותי השירות יש גישה רחבה ומרוכזת למשתמשים שנועדה לספק למשתמשים חנות חד פעמית מושכלת לכל צרכיהם. Service Desk היא פונקציית דלפק השירות העיקרית בתחום הדיסציפלינה IT Service Management (ITSM) במובן של ITIL.

פלטפורמות ITSM מכסות מגוון רחב בהרבה מפתרונות עזרה עצמאית

הם נועדו לתמוך במערך עקבי של תהליכי ניהול שירות לארגונים העומדים בתקנים כגון IT. שירותי הדפסה מנוהלים ו- MPS דואגים לשירותי ההדפסה ולצרכי האספקה שלך ותוכל להקדיש את זמנך לביצוע דברים חשובים יותר.

דרך נוספת לבניית עסק שירותי IT היא מתן שירותים לפי דרישה. חברות משלמות תשלום חודשי רגיל, משלמות על שירות יחיד רק כשהן צריכות אותו. זה סוג השירות שאיתו ייסד יורג לאבס את החברה שלו, IT Secure Services.

הם יכולים גם לספק שירות התקנה זמני לחברות המעוניינות להפעיל את הרשת שלהן. אפשר להציע זאת כשירות עצמאי או כחלק בעל ערך בחבילת IT מנוהלת.