תכנון פיננסי נכון לניהול המשפחה

הכנסה אובדן כושר עבודה וביטוח חיים יכולים לעזור להגן על משפחתך כאשר אינך מסוגל עוד כלכלית לטפל בהם. תכנון פיננסי חשוב גם לאנשים שכבר יש להם משפחה ורוצים להבטיח את עתידם וגם למי שחי לבדו, הכי גרוע זה לא לשים לב ולהתעלם מהכל.
יצירת תוכנית מימון משפחתית לטווח ארוך היא משהו שאתה יכול לעשות בעצמך, אך ייתכן שתזדקק לעזרתו של יועץ פיננסי, ככה לא תבזבז זמן רב וכסף מיותר.

תכנון פיננסי משפחתי יכול לעזור לך לפתח אסטרטגיה מקיפה לניהול הכספים שלך בשלבים שונים של חייך

זה מתחיל עם היסודות – תקצוב, החזר חובות וחיסכון – אבל התוכנית הפיננסית של המשפחה יכולה לכלול גם דברים כמו השקעה בפנסיה וחיסכון כסף לבית הספר. בין אם המטרה שלכם היא לשלם חובות, לחסוך ברכישות גדולות או לתכנן להיות עצמאיים כלכלית, התכנית הפיננסית של המשפחה תנחה ותדריך אתכם בקבלת החלטות פיננסיות לאורך כל השנה וגם לאחר מכן. ככל שמשפחתך גדלה, תכנון פיננסי יכול לעזור לך לתעדף את הדברים שחשובים לך מבחינה כלכלית עכשיו ובעתיד.

זה גם רעיון טוב לעיין מעת לעת בתוכנית העיזבון שלך או ליצור אחת כזו אם אין

כדי לוודא ששם המוטב עדיין נכון ושכל הנכסים החדשים כלולים (במידת הצורך). היועץ הפיננסי שלך יכול לעזור לך לעדכן את התוכנית שלך כך שתמשיך לשקף את סדרי העדיפויות של המשפחה הגדלה שלך. תכנון פיננסי הוא תהליך מתמשך שיפחית את הלחץ הפיננסי שלך, יתמוך בצרכים הנוכחיים שלך ויעזור לך לבנות אוצר למטרות ארוכות טווח כמו פרישה.

תכנון הכספים שלך עוזר לך לנקוט בגישה ממושמעת ולנהל טוב יותר את הכסף שלך כדי לעמוד ביעדים הפיננסיים שלך. חשיבה ארוכת טווח ותכנון לעתיד יכולים להגדיל את הסיכויים שלך להשיג את היעדים הפיננסיים שלך. השנים חולפות מהר מאוד, ויצירת תוכנית פיננסית משפחתית עוזרת לוודא שלא תפספסו אבני דרך פיננסיות חשובות כי לא תכננת אותן.

מעבר לזה יש נושאים כמו הלוואות חברתיות, קופות גמל להשקעה ועוד שכדאי שתתחילו להכיר ולדעת איך להתייעל מבחינה פיננסית.

אבל תכנון משפחה פיננסי יכול להקל על החרדה הפיננסית שלכם

תכנון נכון יכול לעזור לך להשתמש באסטרטגיות מס לטובתך, ולתכנן טוב יותר את עתידך. ניהול כספים בסיסי עוסק בהוצאות היומיומיות של המשפחה שלך, התמודדות עם חשבונות בלתי צפויים וחיסכון לעתיד. תקציב יכול לעזור לך ולמשפחתך לעשות את הצעד הראשון לקראת שליטה בכספך. אם אתה מוציא יותר עכשיו, אולי יעזור לשבת עם כל המשפחה שלך ולחשוב איפה אתה יכול לחסוך.

 לדבר עם יועץ פיננסי על האופן שבו אתה חוסך

כדי לוודא שאתה בעמדה טובה כדי למקסם את מה שאתה מקבל מהחסכונות שלך כשאתה פורש. אם תיגש לתכנון הפיננסי שלך במונחים של מה שהכסף שלך יכול לעשות עבורך, בין אם זה רכישת בית או עוזר לך לקבל פרישה מוקדמת, תהפוך את החסכונות שלך למכוון יותר. כמעט בכל צעד שתעשה בחיים ומדובר בכסף רב, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שכבר ייעץ וביצע אלפי עסקאות ויש לו את הידע הדרוש להגיד לך איפה כדאי להשקיע, איפה תראה תוצאות חיוביות ואיפה עדיף לא להתקרב.

הצבת מטרות – אתה לא יכול להכין תוכנית עד שאתה יודע מה אתה רוצה להשיג עם הכסף שלך

אז אם אתה יוצר תוכנית בעצמך או עובד עם איש מקצוע, התוכנית שלך צריכה להתחיל עם רשימה של המטרות שלך, גדולות וקטן. לאחר שהגדרתם אותם, תוכלו לעבור ליעדים הפיננסיים לטווח הבינוני שלכם, שהם בדרך כלל שנתיים עד ארבע שנים. זה יכול להיות קניית רכב מסוים, בית חדש או חיסכון בחופשה משפחתית. כשאתה מחליט על היעדים הפיננסיים החשובים לך ולמשפחתך, וודא שאתה ספציפי וברור לגביהם.

גם אם זה רחוק

חשבו מה אתם רוצים שהכסף שלכם יעשה עבורכם כשתפרוש ותכינו תוכנית כדי שזה יקרה. כדי לעמוד ביעדים שלך במשך יותר מחמש שנים, אולי כדאי לשקול להשקיע את החסכונות שלך כדי שהכסף שלך יגדל אפילו מהר יותר. אם אתם מתכננים להביא ילדים לעולם, זה יכול לעזור לכם לשים את החסכונות שלכם בצד להוצאות גדולות יותר כמו תחבורה ולינה בהקדם האפשרי. 

המשפחה מתרחבת והתכנון חייב להיות תואם

טיפול וציוד לבריאות אמהות, ילדים לתינוקות יכולים גם להשפיע על תקציבי המשפחה וצריכים להיות גורמי תכנון פיננסיים עבור משפחות צעירות.

שינויים אלה יכולים לכלול עלויות אחזקת רכב מוגדלות, רכישות גדולות ותוכניות שיפוץ או שיפוץ הבית. אתה עשוי לגלות שדברים קטנים כמו תשלום חשבונות בזמן או תכנון הרכישות שלך כדי שלא תטייל יותר יכולים לעזור לך לחסוך כסף.

מתכנני תקציב ומחשבוני חיסכון עוזרים לך להפיק את המרב מהתקציב המשפחתי שלך

תקצוב מבטיח שאתה יכול לעקוב אחר ההוצאות שלך ולתעל מספיק כספים לתוכנית החיסכון שלך בהתאם לזרם ההכנסה שלך. כך, תקציב יעזור לכם לתכנן את ההכנסות וההוצאות שלכם ולאזן ביניהן עד כמה שניתן.

אם אינך בטוח היכן להתחיל

מתכנן פיננסי יכול לעזור לך לתעדף ולאחר מכן לקבוע כמה מהתקציב שלך צריך ללכת לכיסוי החובות שלך בכל חודש. כעת, כשיש לכם תקציב ותוכניות לפירעון חובות וחיסכון לפנסיה, אתם יודעים כמה כסף נשאר לכם למטרות הפיננסיות שלכם. לאחר שבחרת מחדש את התקציב שלך, מומלץ לחזור לתוכנית החוב שלך ולראות אם היא זקוקה להתאמות קטנות על סמך כמה כסף אתה באמת מצפה שיהיה בהישג יד בכל חודש.

כאשר אתה מגיע לנקודה זו בתהליך התכנון

אתה אמור להבין היטב את המציאות הפיננסית עבור משפחתך בשנה הקרובה. הכנת תוכנית פיננסית רשמית היא רעיון טוב לכל משפחה, במיוחד משפחות בעלות הכנסה גבוהה, מכיוון שהיא מספקת מפת דרכים. זה גם מאפשר לבני המשפחה לעבוד יחד כדי ליצור מודל שפוי כיצד להשיג את המטרות שהצבת לעצמך.

תכנון פיננסי משפחתי עוזר לך לתכנן את הפרישה שלך

לקנות בית ולחנך את ילדיך באמצעות התמהיל הנכון של השקעה וכיסוי ביטוחי הולם. בין אם אתם חושבים על פרישה, בעלות או תכנון פיננסי, או רוצים להשתמש בעושר שלכם כדי לשרת את הדור הצעיר, ניהול הון נכון הוא מה שיאפשר זאת.

לסיכום, תבחרו נכון ואל תתעלמו מתחומים שאתם לא מבינים בהם. תתיעצו עם אנשי המקצוע הנכונים ותעשו סדר בבלאגן ויוריד את רמת הלחץ והחדרה בבית. בהצלחה !

Similar Posts